Thursday, October 11, 2007

RUMUSAN OBJEKTIF KAJIAN PENYELIDIKAN

Kesimpulannya, kajian penyelidikan yang kami jalankan telah mencapai objektif yang telah disasarkan. Objektif-objektif yang ingin dicapai telah dinyatakan secara terperinci dalam bahagian penemuan kajian. Objektif yang kami sasarkan iaitu mengenalpasti dan menganalisis impak yang diterima oleh pemilik perniagaan selepas fenomena banjir dan memperoleh cadangan-cadangan yang sesuai bagi meminimakan kerugian yang dialami oleh peniaga berskala sederhana khususnya di Bandar Kota Tinggi.

Selain itu, dari segi cadangan-cadangan yang diberikan oleh pihak responden kami telah menganalisis, malah ia juga akan memberikan sedikit maklumat dan panduan untuk kami. Melalui cadangan yang diberikan oleh pihak responden kami dapati ia dapat mengurangkan impak yang terpaksa ditanggung oleh pihak yang terlibat Cadangan-cadangan ini juga amat berguna dalam pembangunan sesebuah bandar.

Akhir sekali, kami berharap kajian penyelidikan yang dilakukan ini dapat memberikan sedikit ilmu pengetahuan yang berguna kepada kami secara khususnya dan memberikan maklumat yang berfaedah kepada semua.

No comments: